top of page
ÎNTREBĂRI FRECVENTE
-
De ce să folosesc lubrifianți marca YACCO?De-a lungul ultimilor 20 de ani puterea motoarelor aproape s-a dublat, consumul de carburant a scazut aproape cu o treime, iar emisiile nocive au scazut cu 40%. Pentru a ajunge la asemenea progrese a trebuit sa se recurga la transformari materiale mari in constructia automobilelor. Turbocompresia este, de exemplu, acum un lucru comun la mai multe tipuri de automobile si permite sa crestem puterea unui motor. In acelasi timp, aceste tehnologii functionand la temperaturi foarte inalte, impun folosirea unui ulei de motor capabil sa reziste la oxidare si la degradare. Adaugam la aceasta si faptul ca majoritatea automobilelor au injectie directa, care, la randul ei face ca uleiul sa fie supus unor solicitari foarte mari. Insa, schimbarea cea mai importanta care s-a produs in ultimii ani este tratarea post combustie a gazelor de esapament cu scopul reducerii emisiilor poluante. De exemplu automobilele Diesel moderne au un filtru cu particule care are menirea sa reduca emisia de particule vizibile in atmosfera. Utilizarea, in aceste conditii a unui ulei normal poate sa conduca la deteriorarea acestor filtre care costa mii de euro. YACCO propune o gama de uleiuri de motor de inalta calitate concepute special pentru a asigura o protectie superioara a motorului si a sistemului de esapament. YACCO este un lubrifiant de inalta calitate, care asigura performanta si protectie !
-
Ce domenii acoperă lubrifianții YACCO?Ulei de motor Lichid de racire Lichid hidraulic Produse de intretinere Produse de curătire
-
Ce industrii acoperă lubrifinații YACCO?Motociclete Automobile Transporturi Utilaje Agricultură Aviație Marină
-
Cum aleg lubrifintul corect?Intai si intai, aleg MARCA. Ulei made in Germany. Nu e suficient. Este un brand cunoscut sau vrei sa fii printre putinii care il cunosc? Made nu insemna neaparat ca acolo a fost fabricat sau ca a fost fabricat intr-o uzina de ulei cu traditie confirmata de vreme. Fiindca exista si uzine chimice, care fac produse fara pretentii mari, exista uzine care fac oficiul de ambalare, exista fabrici care produc ‘’sub licenta’’ produse care nu se ridica la standardele cerute de motoare performante. Yacco este fabrica cu traditie, produce lubrifianti inca din anii 1919. Uleiurile Yacco sunt omologate de toti constructorii de vehicule. Produsele Yacco sunt fabricate in aceeasi uzina, niciodata sub licenta: acelasi ulei, acelasi ambalaj in toata lumea. Pe ambalajele Yacco avem adresa fabricii si numarul de telefon al serviciului tehnic.
-
Lubrifianții ii aleg singur sau apelez la specialiști?Aleg singur. Da, eu trebuie sa cunosc din cartea tehnica a masinii mele, care este uleiul recomandat de constructor. Cand spun acest lucru inteleg ca trebuie sa cunoscgradul SAE si NORMA recomandata de acesta. Marca, ramane o optiune a mea personala, in functie de ‘’cultura mea generala’’ despre marci. Dar o data cu varsta, masina mea trebuie protejata cu un alt tip de ulei. In acest caz, apelez la specialisti.
-
Apelam la specialisti. Cine sunt specialistii?In mod normal, mecanicul de reparatie trebuie sa aiba notiuni despre ulei si norme. In realitate, desi pot fi foarte bunei mecanici, nu au notiuni despre uleiuri.
-
Sa mergem atunci la Reprezentantii de vanzari?Aici mai sigur gasim surse bune de documentare. Chiar daca destul de multi Reprezentanti de vanzari nu cunosc produse si norme – (intr-un mediu in care toata lumea pretinde ca se pricepe la uleiuri – se poate vinde si asa!), ei ajung la cineva din firma care stie sa recomande uleiul potrivit sau cunosc sursele de informare.
-
Exista Ghid de lubrifiere?Dar ce te faci atunci cand la aceeasi nasina iti recomanda 0W30 sau 10W40 ? Inconvenientul Ghidului este ca ofera alternative, mai multe optiuni si aici intervine ‘’ flerul ‘’ specialistului. Alegi una din optiuni in functie de niste detalii: stilul tau de conducere. Daca e un stil sportiv – alege un ulei putin mai gros. Iti place sa demarezi ‘’in tromba?’’ – alege dintre optiuni, un ulei mai subtire, care greseaza instantaneu. Este masina mai ‘’obosita’’ decat ar trebui pentru varsta ei, alege un ulei « emolient «, cu bisulfura de magneziu… etc. Ghidul este foarte limitat. Daca in prezent exista n marci si nk tipuri de automobile, el contine un numar destul de limitat de recomandari.
-
Care este cel mai bun ulei?CEL MAI BUN ULEI este uleiul OMOLOGAT de constructori.
-
Care este diferenta intre omologare si specificatie?Specificatia este un parametru sau norma atribuita de fabricant, care, declara faptul ca uleiul corespunde cu o anumita norma. Omologarea este cea mai sigura certificare a faptului ca uleiul corespunde unei norme, deoarece este data de insusi constructorul, care a testat acest ulei pe bancul de proba propriu. Constructorul vehiculului da aceasta certificare la solicitarea fabricantului de ulei si este valabila un anumit interval de timp (un an... 3 ani, etc.). Constructorul da omologarea tinand cont si de conditiile pe care le are fabricantul de a respecta caietele de sarcini pentru ulei: aparatura de laborator care sa testeze diferiti parametri ai uleiului cum ar fi: rezistenta la oxidare, Volatilitatea, Rezistent ala forfecare, Indicii de vascozitate, etc.. . Daca firma producatoare are agremente internationale cum ar fi ISO 9001, etc. Omologarea se refera, in mod concret la un produs, si la adresa fabricii unde este fabricat.
-
Exista situatii in care un produs este omologat la o anumita uzina, dar nu este omologat cand este fabricat, de regula sub licenta la o alta uzina?"Aceasta este capcana utilizatorului: vanzatorul iti arata o omologare a produsului. Atunci trebuie sa te intrebi: dar produsul meu vine de la aceasta adresa unde a fost omologat acelasi produs? Dovada cea mai simpla este daca pe bidon este scris cuvantul OMOLOGARE. Daca nu este inscris, atunci poti sa te intrebi de ce. Raspunsul este ca uleiul tau este omologat numai la o anumita uzina, nu la toate, iar bidonul tau provine de la o uzina la care uleiul nu a fost omologat.
-
Cum pot eu sa stiu de unde vine uleiul meu?Atunci cand pe ambalaj fabricantul a ales sa scrie Made in UE, nu ai decat sa-i ceri CMR-ul. Cele doua atestari, Specificatia si Omologarea sunt sau trebuie sa fie inscrise pe ambalaj si sub ele, normele pe care le certifica. Cine doreste sa cumpere uleiuri de calitate, trebuie sa cumpere uleiuri Omologate, uleiuri care au inscris pe ambalaj, cuvantul OMOLOGARE.
-
De ce nu sunt toate uleiurile omologate?Pentru ca nu sunt trimise spre omologare.
-
De ce nu sunt trimise spre Omologare, daca Omologarea este Cartea lor de vizita ?"Cel mai probabil pentru ca fabricantul stie ca uleiul sau nu va trece testele, deaorece a folosit aditivi de mana a doua, reteta lui lasa de dorit pentru un pret mai bun de vanzare.
bottom of page