Produse Yacco noi

FENOMENUL L.S.P.I. - Low Speed Pre-Ignition si Uleiul YACCO LUBE GDI 5W30

YACCO LUBE GDI 5W30 este un ulei 100% sintetic, recomandat pentru motoare pe benzina atunci cand fabricantul recomanda folosirea unui ulei de motor SAE 5W30 API SN, API SN-RC ( Resource conserving ), ILSAC GF-5 sau GM-dexos 1 Gen 2.

Acest ulei este recomandat in special pentru motoarele pe benzina recente, cu sau fara injectie directa, sensibile la fenomenul de pre-aprindere la viteza redusa ( L.S.P.I.: Low Speed Pre-Ignition ).

Ce este L.S.P.I. Low Speed Pre-Ignition ?Pentru constructorii de automobile consecintele fenomenului L.S.P.I limiteaza posibilitatea folosirii intregului potential al motoarelor cu turbocompresie, le impiedica sa functioneze cu eficacitate. Fenomenul L.S.P.I sau pre-aprinderea la viteza redusa este un fenomen indezirabil care se produce in timpul combustiei. Mai exact, amestecul aer-carburant se inflameaza prea devreme, ceea ce antreneaza presiuni excesive in cilindrii. In numeroase cazuri, acest fenomen L.S.P.I poate fi perceput ca un zgomot de motor, dar in cazuri extreme, fenomenul L.S.P.I poate antrena pagube considerabile. Din aceasta cauza el reprezinta in prezent una din problemele cele mai importante ale sectorului tehnologiilor motoarelor.

Care este cauza producerii L.S.P.I ?Inainte de toate, sa ne reamintim: pentru a raspunde cererii mondiale in materie de consum de carburant, constructorii de automobile au conceput motoare pe benzina cu capacitati cilindrice mici cu turbocompresie ( denumite supraalimentate ). Aceste motoare pot sa functioneze la regimuri joase cu un cuplu ridicat. Puterea lor crescuta si eficacitatea lor superioara raspunde obiectivelor cerute de piata si in numeroase tari, corespunde cu legislatia. De exemplu, Ford si GM au lansat motoare cu 3 cilindri 1.0 L « vitaminizate » cu o putere similara cu cea a motoarelor lor de 1,6 L, patru cilindri, oferind totodata o reducere de 20% a consumului de carburant si a emisiilor de CO2. Dar aceste motoare fac sa apara o problema. O combustie prematura, inaintea combustiei normale amorsate de o flacara ( cunoscuta sub numele de L.S.P.I. sau pre-aprindere la viteza redusa ) se poate produce. Acest lucru se traduce printr-un zgomot surd de biele, perceput de sofer. Noi stim ca fenomenul L.S.P.I se produce in motoarele mici. Totusi, cauza mecanica exacta a fenomenului, ramane neclara. O teorie precizeaza ca ar fi vorba de o picatura de ulei care patrunde in camera de combustie printr-o deschidere situata intre piston si si peretele cilindrului, unde, ea, picatura, se amesteca cu carburantul si se aprinde. O alta teorie presupune ca depunerile sunt sursa aprinderii. Cele doua explicatii au fost verificate si nu se exclud reciproc. Care sunt efectele provocate de fenomenul L.S.P.I. In afara de zgomote, un L.S.P.I poate antrena pagube considerabile in decursul a cateva cicluri de motor. Pistoanele si bielele sunt in special susceptibile sa fie afectate. In cazuri extreme, segmentii pot fi afectati si ei, se pot sparge, bielele se pot plia si bougiile de aprindere afectate si ele.

Cum se poate preveni un L.S.P.ICercetarile la nivelul proceselor au fost dificile in special datorita naturii distructive a fenimenului L.S.P.I si aparitiilor sale aleatoare. Dar exista indicii foarte seriaose, care arata ca lubrifiantul, prin compozitia sa specifica poate juca un rol cheie in franarea L.S.P.I. Furnizorii de aditivi au facut studii in acest sens. De exemplu uleiurile bogate in calciu cresc sansele e producere a unei L.S.P.I. . Pe de alta parte uleiurile pe baza de magneziu si compusi de molibden nu par sa favorizeze producerea fenomenului L.S.P.I. , dovedind chiar reducerea sanselor de producere a fenomenului. Sa retragi un element din compozitia unui ulei si sa adaugi altul nu este atat de simplu, deoarece fiecare element are o anumita functie. Fara studii si cercetari serioase performantele unui ulei pot fi afectate in mod serios.

 

OMOLOGARI NOI LA PRODUSELE YACCO

- LUBE J 5W30 - omologare noua Jaguar Land Rower ST JLR.03.5005

- LUBE F 5W30 - omologare noua pentru Jaguar Land Rower ST JLR.03.5003

- LUBE F 5W20 - omologare noua Jaguar Land Rower ST JLR.03.5004 + Ford WSS - M2C948-B

- LUBE J 0W20 - omologare Jaguar Land Rower ST JLR.51.5122

- LUBE BM12 0W30 - ulei omologat BMW Longlife - 12 FE pentru motorizari Diesel recente

- LUBE W 0W20 - ulei omologat vw508.00/509.00 - VW TL 52577 pentru motorizarile noi ale grupului VWrecente

- VX 1000 LL 0W40 - omologare API SN

====================================================

PRODUSE YACCO NOI - incepand cu 15.07.2017:

-Uleiuri de transmisie noi:

BVX 500 X 75W80 -Ulei sintetic API GL4 + numeroase specificatii ale constructorilor

BVX FE SAE 75W- Ulei "fuel economy" API GL5/GL4 + numeroase specificatii ale constructorilor

- Uleiuri noi pentru Aviatie Usoara:

AVX 1000 4T 10W40 - ulei sintetic pentru motoare ROTAX 912i, 912 & 914

-Uleiuri pentru competitie

GALAXIE 5W30 - ulei rezervat pentru folosirea in competitii, formula PAO / Esteri

- In gama YACCOLINE

PATE CUIVRE ( Pasta de cupru ) inlocuieste Antigripantul

DEBLOKINJECT

CRIOGRIP - degripant la rece

RONGISTOP - produs nou care respinge rozatoarele

 

 

===========================================

 

Uleiuri  economie de carburant si uleiuri pentru combustibil hibrid

  Reducerea emisiilor de CO2si a celorlalti poluanti reprezinta o prioritate pentru a raspunde exigentelelor normelor      europene actuale si viitoare.

 Printre  poluanti,  reducerea oxizilor de azot ( Nox ) si reducerea particulelor reprezinta o mare provocare pentru    constructorii de automobile.

 In acest scop au fost adaugate dispozitive pentru depoluare, sisteme SCR ( Reductie Catalitica Selectiva ) cu utilizare de  AdBlue pentru neutralizarea oxizilor de azot si filtre cu particule ( DPF / FAP ), care exista in prezent pe numeroase  motoare Diesel si vor trebui sa apara si pe anumite motoare pe benzina cu injectie directa.

 

 Exista o legatura directa intre consumul de carburant si emisiile de CO2. In consecinta, pentru reducerea CO2  constructorii trebuie sa conceapa motoare care sa consume din ce in ce mai putin carburant.

 

 In acest scop, constructorii recurg la modificarea pistoanelor si segmentilor astfel incat sa fie nevoie de uleiuri tot mai  fluide.

 

 Iata cateva exemple de norme cerute de principalii constructori si uleiurile YACCO corespunzatoare acestor norme :

-          PSA : SAE 0W – 30 – PSA B712314 – YACCO LUBE P 0W30

-          FORD: SAE 0W – 30 – Ford WSS-M2C950-A – YACCO LUBE F 0W30 si SAE 5W – 20 Ford WSS-M2C948-B – YACCO LUBE F 5W 20

-          Grupul VW: VW: SAE 0W-20 - VW 508.00/ VW 509.00 – YACCO LUBE W 0W-20)

-          Groupul Jaguar/ Land Rover: ST JLR.51.5122 Benzina - YACCO LUBE J 0W-20  et ST JLR.03.5007 Diesel - YACCO LUBE J 0W-30 disponibil in cursul anului

-          Volvo : SAE 0W-20 Volvo VCC RBSO-2AE Benzina si Diesel; YACCO LUBE V 0W-20

-          Groupul Fiat: SAE 0W-30 ACEA C2 (LUBE P 0W-30 ou LUBE F 0W-30) sau ACEA C2 performanta SAE 0W-20 – YACCO LUBE V 0W-20

-          Majoritatea celorlalti constructori merg in aceeasi directie: normele BMW Longlife-12 – YACCO FE SAE 0W-30;  BMW Longlife-14 - YACCO FE SAE 0W-20, viitoarea norma Mercedes MB 229.71 SAE 0W-20 , etc. .

 

 Pentru adaptare la noile cerinte, scara gradelor SAE pentru uleiurile de motor, J300 a trebuit schimbata, incepand de  acum existand grade pentru uleiuri cu atat mai fluide, cu cat cifra este mai mica : SAE 8, SAE 12, SAE 16. In prezent  constructorii de motoare studiaza utilizarea de uleiuri mai fluide decat SAE 0W – 20, respectiv SAE 0W – 16 si nu peste  mult timp, SAE 0W – 12 sau SAE 0W – 8.

 

 De asemenea, normele europene ACEA tocmai au fost revizuite prin aparitia unei noi categorii ACEA C5, in care sa fie  incadrate uleiurile foarte fluide, in special, 0W – 20.

 

  Legea europeana referitoare la calitatea aerului, directiva NEC ( National Emission Ceiling ) are ambitia sa fixeze  plafoane pentru emisiile poluante pentru fiecare tara membra si pentru fiecare element poluant. Europa a prevazut  amenzi foarte grele in cazul depasirii valorilor stabilite : 95 de euro pe gram de CO2 de depasire, multiplicat cu numarul  de masini care contribuie la depasire.

 

 Pe aceeasi linie a reducerii noxelor se inscrie si fabricarea de motoare hibride. Aceasta tehnologie impune cerinte  suplimentare pentru uleiul de motor. De exemplu, grupul PSA cere ca uleiul sa fie testat si sa-si mentina toti parametrii  in conditiile in care este poluat cu bio-carburant ( benzina + 10% etanol sau pentru Diesel 7% bio-diesel ). Acesti  carburanti de origine naturala favorizeaza si accelereaza imbatranirea uleiului in timpul serviciului. In urma cercetarilor  realizate in cadrul laboratorului propriu, YACCO a gasit formula care sa corespunda cerintelor PSA si anume o  compozitie de aditivi, care sa limiteze la maximum impactul acestor bio-carburanti asupra comportamentului in serviciu  al uleiurilor pe toata durata recomandata intre doua schimburi.

 Produsul YACCO LUBE FR 5W40 corespunde perfect acestor noi cerinte.  

 De asemenea si YACCO LUBE HY 0W-20, creat pentru caietele de sarcini care cer norma API SN sau ILSAC GF-5 si  gradul 0W – 20, specificatii foarte des intalnite la autovehiculele constructorilor asiatici TOYOTA, MAZDA, HONDA.

 

 Deja de multi ani, reglementarile europene impun de asemenea si norme de poluare pentru monoxidul de carbon ( CO  ), dioxidul de sulf ( SO2 ), oxidul de azot ( NOx ) si faimoasele particule fine ( PM ).

 Pentru ca nivelul normei EURO 6 sa fie atins, constructorii trebuiau sa puna pe piata vehicule cu emisii de NOx la  jumatatea celor corespunzatoare normei EURO 5.

 Tehnologiile utilizate in acest scop au condus la scumpirea masinilor cu circa 800 – 1000 de euro.

 Patronii de parcuri se intreaba cum vor evolua costurile de intretinere a motoarelor pe benzina tot mai sofisticate pentru  a corespunde normelor de poluare.

 

 In acest context, alegerea lubrifiantilor nu mai este posibila fara respectarea cerintelor constructorilor. Un anumit ulei  este facut pentru un anumit motor. Pentru un singur grad SAE avem un numar mare de uleiuri care trebuie sa satisfaca  conditii diferite, cu comportament diferit.

 

 Fabricantul francez de lubrifianti YACCO fabrica uleiuri cu continut redus de cenusi sulfatate si fosfor, sarcina nu tocmai  usoara. Elaborarea unui lubrifiant nou este un proces lung si costisitor. Totul porneste de la Caietele de sarcini ale  constructorilor de motoare pe care acestia le elaboreaza atunci cand concep o noua motorizare si unde mentioneaza  parametrii si cerintele pentru ulei. Aceste cerinte sunt traduse in norme in care parametrii uleiului trebuie sa se  incadreze.

 Uleiurile YACCO depasesc constant cerintele din caietele de sarcini ale constructorilor de motoare. Testate periodic si  omologate de acesti constructori, fabricate in aceeasi uzina inca din anii 1920, prezinta toate garantiile de calitate si de  performanta.

 

 

 

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.Click aici pentru detalii.