Analiza uleiului uzat

Analiza uleiului – BILANT AL SANATATII MOTORULUI

YACCO presteaza, pemtru clientii sai,  gratuit, analiza uleiului uzat in laboratoarele sale din Franta. Pentru aceasta, prelevam o proba de 100 de ml de ulei intr-un recipient, completam fisa atasata, trimitem proba de ulei la laboratorul YACCO. In circa o saptamana, primim rezultatele analizelor de laborator impreuna cu un diagnostic al motorului si indicatii privind intervalul de schimb pentru marca de ulei folosita. Scopul acestui gest comercial este de a oferi sprijin potentialilor clienti in gestionarea celei mai bune alegeri a marcii.

Tariful de analiza a uleiului pentru firme sau persoane care nu sunt clienti YACCO este de 100 euro plus TVA.

 

 "ANALIZA ULEIULUI – BILANT AL SANATATII MOTORULUI (Articol din revista franceza « L’argus de l’automobile »)

Daca sub capota se ascunde o anomalie a motorului, analiza lubrifiantului o va scoate la iveala … si va preveni distrugerea acestuia.

 

Din cand in cand, medicul dumneavoastra va va prescrie o mica prelevare de sange pentru a efectua bilantul de sanatate. Acesta este examenul de baza care poate sa scoata in evidenta unele anomalii.

Poate fi facuta o paralela cu domeniul automobilului. De  catva timp, cunoscuta analiza a uleiului pentru clienti din domeniul transportului rutier, incepe sa–si faca cunoscuta prezenta si in domeniul automobilului personal.

Uleiul de motor are particularitatea de a traversa organele esentiale ale motorului. Analiza compozitiei unui ulei dupa un anumit kilometraj ofera un bilant al starii de sanatate a motorului. Aceasta oferta se dezvolta, tot mai mult, la service-uri si se poate realiza cu ocazia unui schimb de ulei. Se face o prelevare si se trimite la laborator. Rezultatele sunt obtinute in circa 5 zile. Comparand un ulei nou cu cel uzat se obtine starea organelor motorului.

Rezultatul, spre deosebire de prelevarea de sange, apare intr-un tabel cu 3 culori :  Verde=ok; portocaliu=atentie, trebuie intervenit; rosu=de remediat urgent.

Sunt realizate mai multe teste asupra caracteristicilor esentiale ale unui lubrifiant : lubrifiere, evacuarea caloriilor motorului si protectia impotriva coroziunii si a caldurii.

Chimistii din laboratoare incep prin a verifica vascozitatea uleiului.

- daca vascozitatea este mai mare decat cea a uleiului de origine, inseamna ca exista o degradare                                                                                                                                             

- daca indicatorul este mai slab decat cel original este vorba de o diluare cu carburant nears.

Examenele continua pentru a vedea daca lubrifiantul mai are si dupa utilizare putere de curatare ( detergenta ). Daca nivelul de detergenta este insuficient inseamna :

- ori schimbul s-a facut la un interval prea lung, sau

- lubrifiantul a suferit o poluare exterioara cu reziduuri nearse

A treia serie de teste urmareste sa constate poluarea prezenta in ulei, cum ar fi continutul decarbon. Un continut mare de carbon in uleiul uzat de la un vehicul Diesel poate sa insemne cainjectoarelesau pompa de injectie sunt dereglate.

De asemenea se determina cu exactitate cantitatea de carburant care trece in ulei. O cantitate prea mare poate sa insemne un reglaj necorespunzator al carburatorului, sau alinjectoarelor – in cazul masinilor mai recente.

Apa, de asemenea, poate sa transforme uleiul intr-o maioneza albicioasa. Cauza poate fi folosirea automobilului doar in trasee scurte in oras cu un interval de schimb prea lung.

Ultima serie de analize consta in a determina toate elementele metalice prezente in ulei. Pe parcursul functionarii motorului, particulele de uzura, microscopice sunt antrenate si vehiculate de lubrifiant. Analizand aceste diferite tipuri de particule este posibil sa aflam care sunt piesele motorului care s-au uzat prematur. Concret

- o cantitate mare de siliciu poate sa fie consecinta filtrarii necorespunzatoare aaerului ;    

- prezenta plumbului, a cuprului si a cositorului, se poate explica prin uzura cuzinetilor;

- un continut prea mare de aluminiu si crom este posibila urmare a uzurii pistoanelor;

sodiul poate explica prezenta lichidului de racire in lubrifiant. Acesta vine ori prinpompa de apa sau de la garnitura de chiulasa, neetansa.

Toate aceste analize se fac folosind bazele de date ale constructorilor pentru ca, de-a lungul timpului, constructorii schimba des compozitia pieselor motorului.

La YACCO, de exemplu, baza de date releva faptul ca 50% din masini nu au avut nici o problema. Unul din cele mai frecvente cazuri este prezenta lichidului de racire in ulei. Restul de cazuri, in ordinea frecventei sunt :

- siliciu

- carburant

- combustie proasta

- calitate a uleiului necorespunzatoare ( la Diesel – in special )

Rezultatul la analize poate fi foarte interesant in cazul cumpararii unui vehicul de ocazie. Constructorii recomanda in zilele noastre schimbul la 20 – 30 – 40 000 Km – pentru grupul VW, dar automobilistii uita ca acest kilometraj trebuie facut intr-un an.

In Franta, cateva societati, printre care si YACCO, ofera servicii de analiza a uleiului, iar pe baza analizei - un diagnostic al motorului ».  

 

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.Click aici pentru detalii.
De acord